Marianne in Tokyo

アメリカ、フロリダ州の四年制大学卒業後、帰国。東京都で働くOLになりました。好きな言葉はFuture you will be grateful you kept going!

soccer game! ⚽️⚽️⚽️

Today,I watched soccer game.

One of my Japanese friends is in the soccer team. So I and my some Japanese friends went to see him playing soccer.

 


It was really hot. Sunshine was so strong. I knew it was inevitable to be tan, but I did everything I can do to prevent from being tan.  I wore sunglasses and I covered my head with my towel.

 


Watching soccer was hot, but fun. And my college’s team could won the game!

 


After I go back to my room,my roommate asked that why I watched boys soccer game rather than girls soccer game. (Because my roommate is in the girls soccer team)

I didn’t know that there was a girls match at the same day! I heard that girls soccer team also won. And I promised to meet my roommate’s home match next time.

 


I thought it is easy to go over this semester,but there are homework constantly. I became busy a little by little.

I hope I can get along with my assignment and get a great grade.

 


P.s. I talked with Chinese students in Chinese. Talking Chinese is so fun. 我想说多的汉语,对汉语是难.

 

 

今日、サッカーの試合を見ました。
私の日本人の友人の一人はサッカーチームにいます。それで私と日本人の友達は彼がサッカーをしているのを見に行きました。

本当に暑かった。サンシャインはとても強かった。日焼けは避けられないことはわかっていましたが、日焼けを防ぐためにできることはすべてやりました。サングラスをかけ、頭をタオルで覆った。

サッカーを見るのは暑かったが、楽しかった。そして、私の大学のチームはゲームに勝つことができました!

部屋に戻った後、ルームメイトは、なぜ女の子のサッカーの試合ではなく男の子のサッカーの試合を見たのかと言いました。 (ルームメイトは女子サッカーチームに所属しているため)
同じ日に女の子の試合があることを知りませんでした!女子サッカーチームも勝ったと聞きました。そして、次回はルームメイトのホームマッチに会うことを約束しました。

今学期は簡単に行けると思いましたが、宿題は常にあります。少しずつ忙しくなりました。
私は自分の課題をうまくやり遂げ、素晴らしい成績をとることができることを願っています。

追伸私は中国語で中国語の学生と話しました。中国語を話すのはとても楽しいです。

もっと中国語を話したいのですが、中国語は難しいです。