Marianne in Tokyo

アメリカ、フロリダ州の四年制大学卒業後、帰国。東京都で働くOLになりました。好きな言葉はFuture you will be grateful you kept going!

About my major🤔🤔🤔

Today, I asked a professor of finance which major should I take. 

My major is accounting now, but I am thinking of  changing my major accounting to finance. 

 

Then, I asked finance professor what job or internships I can have if I get a bachelor of finance.

I learned following things.

 

1, Accounting is recording of financial transactions, and finance is determining things based on the data. 

2, Even I get bachelor of accounting, I have to study Japanese accounting when I work in the Japanese company.

3, Finance is basically same all over the world, so it works well if I apply for Japanese company.

4, There are OPT for international student, but it might be better to work for the Japanese company rather because getting working visa is so difficult now.

5, After getting bachelor degree, I can work for bank. I also be able to work as a financial planner, a financial analyst, stock broker and so on. 

 

Professor recommend me finance. And I am thinking of changing my major to finance.

But, I have some time to annoy my major. I will go and see professor of management next time so that I can clearfy which major is the best for me.

 

今日、私はどの専攻を取るべきかを金融の教授に尋ねました。
私の専攻は現在会計ですが、私の主要な会計を財務に変更することを考えています。
 
次に、財政学の学士を取得した場合、どのような職務またはインターンシップを取得できるかを財務教授に尋ねました。
次のことを学びました。
 
1、会計は金融取引の記録であり、金融​​はデータに基づいて物事を決定しています。
2、会計の学士号を取得しても、日本の会社で働くときは日本の会計を勉強しなければなりません。
3、金融は世界中で基本的に同じですので、日本企業に応募すればうまくいきます。
4、留学生にはOPTがありますが、現在は就労ビザを取得するのがとても難しいので、日本企業で働く方が良いかもしれません。
5、学士号を取得した後、銀行で働くことができます。また、ファイナンシャルプランナー、ファイナンシャルアナリスト、株式ブローカーなどとして働くこともできます。
 
教授は私に財政を勧めます。そして、専攻を金融に変えることを考えています。
しかし、私は私の専攻を悩ます時間があります。次回は経営学の教授に会いに行き、どの専攻が自分にとって最適かを明確にします。