Marianne in Tokyo

アメリカ、フロリダ州の四年制大学卒業後、帰国。東京都で働くOLになりました。好きな言葉はFuture you will be grateful you kept going!

あっけなく判明した履修ミス

I was wondering what major should I choose, so I went to talk with my academic adviser to get more information. Then I realized that my algebra class will not earn a credit which is necessary to graduate my university. I was in a class of Intro. to Algebra, but I needed College Algebra for my graduation. Taking credit takes a lot of money, so I was so disappointed to hear that I have to take easy class, then I have to take College Algebra. I was thinking of graduating smoothly, so I was sad.

My class was decided based on my placement test. I thought the test was easy for me. And, it wasn’t quite convincing of taking a step one math class. (In math class, the topic was absolute value…)

I don’t like bothering people around me, but I asked a professor to see me my placement test’s score. She said, “Oh, you did a very well.” The score was 24 out of 27. I couldn’t get the highest point, but I already had the authority to take Collage Algebra. Then professor changed my class Intro. to Algebra to Collage Algebra. Oh, I was about to take the credit of Intro. to Algebra…
I was really lucky to realize that I can take that class.

Collage algebra’s class is once in a week at noon. Therefore, I don’t have to get up early every day. (Intro. to Algebra starts at 7:45)

 

 

私はどの専攻を選ぶべきかと思っていたので、より多くの情報を得るために学術顧問と話しに行きました。それから、私は私の数学クラスが私の大学卒業に必要な単位を獲得しないとに気付きました。私は入門クラスにいました。しかし、卒業には大学数学が必要でした。単位を取るにはたくさんのお金がかかるので、簡単な授業を受けなければならないと聞いてがっかりしました。卒業のために入門クラスを余分にとらなければならないことに気づいたからです。スムーズに卒業することを考えていたので、悲しかったです。
 
クラスは、プレースメントテストに基づいて決定されました。テストは超簡単だと思いました。ゆえに、数学のステップ1の授業を受けることに納得できませんでした。 (数学のクラスでは、トピックは絶対値でした…)
 
周りの人を困らせるのは好きではありませんが、教授にプレースメントテストのスコアを見せてもらいました。彼女は「ああ、あなたはとてもよくやった」と言いました。スコアは27点中24点。その後、教授は私のクラスを変更しました。ああ、私はイントロの功績を称えようとしていました。(これ、Google翻訳で出てきたんだけど、面白すぎない?笑)


私は大学数学のクラスに参加できることに気付いて本当にラッキーでした。ほんと、危なかったよー
 
大学数学のクラスは正午に週に1回です。したがって、毎日早起きする必要はありません。 (代数入門は7:45から始まります)