Marianne in Tokyo

アメリカ、フロリダ州の四年制大学卒業後、帰国。東京都で働くOLになりました。好きな言葉はFuture you will be grateful you kept going!

Short stories🖌🖌🖌

 

A little funny story.

 

1.​I found kitkat (Matcha) in the fridge. I completely forgot that I have left it in the fridge, so I was so happy to be able to eat it. Compare with American chocolate, Japanese one is not so sweet. However, it was really delicious.

 

2.​When I do laundry, my clothes always get damage. For example, white T-shirts turned it color. The most interesting thing is that my pants became really small! I was really surprised to see it becoming smaller and smaller. I assume that it doesn’t mean that I am getting my weight.

 

3.​At school, students kindly keep the door so that next person can go through easily. I thought it is a good culture. However, I confuse when people who will go through next is a little bit far from me. Finally, I keep the door until the person coming close to the door.

 

4.​There are a lot of mosquitoes there, and I was bitten by mosquito a lot. I didn’t feel it itchy at first, but surprisingly, I became to feel itchy after two days. It is so itchy.

 

5.​This morning I was very sleepy and I fall asleep again. Then I woke up at 7:35 although class begins at 7;45. I quickly changed my clothes, banded my hair, then walked fast to the class. I could attend the class on time. I could sleep well, so I could concentrate on my class. However, I was really surprised.

 

6.​I decided to enroll to amazon prime for student, because I want to increase the number of songs that I can sing in English. You have to pay 500yen per month, but I could enroll it in 250yen per month. This is special for student. People enrolled in amazon prime for students can receive package free, can watch TV shows and dramas and so on. I decided to order SIM card, contact lenses and so on. I hope my song's repertoire will increase. I want to listen to a lot of music as much as possible.

 

少し面白い話。

 

1.冷蔵庫でキットカット抹茶味を見つけました。冷蔵庫に置いていったのを完全に忘れていたので、食べられてとても嬉しかったです。アメリカのチョコレートと比較して、日本のものはそれほど甘くない。しかし、本当に美味しかったです。

 

2.洗濯をするとき、服は常にダメージを受けます。たとえば、白いTシャツは色が変わりました。最も興味深いのは、私のズボンが本当に小さくなったことです!どんどん小さくなっていくのを見て本当に驚きました。体重が増えているという意味ではないと思います。

 

3.学校では、次の人が簡単に通れるように、生徒は親切にドアを開けます。良い文化だと思いました。しかし、次に進む人が私から少し離れていると混乱します。最後に、人がドアの近くに来るまでドアを保持します。

 

 

4.そこには蚊がたくさんいて、蚊に刺されました。最初はかゆみを感じませんでしたが、驚くべきことに、2日後にかゆみを感じるようになりました。とてもかゆいです。

 

5.今朝、私は非常に眠くなり、再び眠りに落ちました。その後、クラスは7; 45から始まりますが、7:35に目が覚めました。私はすぐに服を着替え、髪を結んでから、すぐにクラスに行きました。時間通りにクラスに参加できました。よく眠れるので、クラスに集中できました。しかし、私は本当に驚きました。

 

6.英語で歌うことができる歌の数を増やしたいので、学生のためにAmazonプライムに登録することにしました。月額500円を支払わなければなりませんが、月額250円で入会できます。これは学生向けです。学生向けにAmazonプライムに登録した人は、無料でパッケージを受け取ったり、テレビ番組やドラマを視聴したりできます。 SIMカードコンタクトレンズなどを注文することにしました。私の歌のレパートリーが増えることを願っています。できるだけ多くの音楽を聴きたいです。