Marianne in Tokyo

アメリカ、フロリダ州の四年制大学卒業後、帰国。東京都で働くOLになりました。好きな言葉はFuture you will be grateful you kept going!

🏈&⚽️

 

My university is enthusiastic about sports club activities, and a lot of kinds of games are held here and there. I went to see the football game and soccer game in this weekend. I was really hot and it was next to impossible for me not to get a sunburn. As a whole, this weekend was best to watch the game; I could enjoy watching them.

 

For the first time of my life, I watched football game with my own eyes. In fact, I don’t know the rule of the football. Then I was just watching players running the football ground, then clapping my hands when spectaculars made some noise. I behaved myself so that I can fit in the atmosphere. There were lots of people among children to elder people, and there were also stands (so that people can eat out). At first, I went there to kill vacant time, but watching game was much enjoyable than I have expected. And we won!

 

The starting time for the soccer game was two pm. That day, I was about to stay at my room all day long, but my friend asked me to go to watch the game. Thanks to my friend, I could get sun light. (I realized that there was something homebody characteristics about me. I was about to be a couch potato. haha.)

The soccer ground is just around the corner of the junction which is the closest from the university and  I never lose the way. It started raining during the game, but we continued to watch it. In FL, it will stop raining soon. Thanks to the rain, we can watch the game at the comfortable temperature. Sadly, we lose.

 

I used my weekend watching games. I don’t often watch the game when I am in Japan, so I believe it gives me a new way of enjoying the free time. That is because I have much opportunities to watch the game, I need to learn rules of games.

 

By the way, I started using this diary not only recording my experiences but also using new words and expressions. I tried to use the new expressions today such as “to kill time”. I hope my expression will be bountiful!

 

See u next time!

 

私の大学はスポーツクラブ活動に熱心であり、あちこちで多くの種類のゲームが開催されています。私はこの週末にフットボールの試合とサッカーの試合を見に行きました。私は本当に暑かったので、日焼けしないことはほとんど不可能でした。全体として、この週末は試合を観戦するのに最適でした。私はそれらを見て楽しむことができました。

 

人生で初めて、サッカーの試合を自分の目で見ました。実際、私はサッカーのルールを知りません。それから、サッカー場を走っている選手を見て、壮観な音が鳴ったときに手をたたきました。雰囲気になじむように、私は自分で行動しました。子供から高齢者まで多くの人がいました。また、スタンドもありました(人々が外食できるように)。最初は空いた時間を殺すためにそこに行きましたが、試合を見るのは予想以上に楽しかったです。そして勝ちました!

 

サッカーの試合の開始時間は午後2時でした。その日、私は一日中私の部屋に滞在しようとしていましたが、私の友人は私に試合を見に行くように頼みました。友達のおかげで、太陽の光を浴びることができました。 (私には、ホームボディの特徴があることに気付きました。カウチポテトになろうとしていました。ハハ。)

サッカー場は大学から最も近いジャンクションの角を曲がったところにあり、私は道に迷うことはありません。ゲーム中に雨が降り始めましたが、私たちはそれを見続けました。フロリダでは、すぐに雨がやみます。雨のおかげで、快適な温度で試合を見ることができます。悲しいことに、私たちは失います。

 

私は週末にゲームを観戦しました。日本にいるときは試合を見ないことが多いので、自由時間を楽しむための新しい方法になると思います。ゲームを見る機会がたくさんあるからです。ゲームのルールを学ぶ必要があります。

 

ちなみに、私はこの日記を自分の経験を記録するだけでなく、新しい言葉や表現も使って使い始めました。今日、「時間をつぶす」などの新しい表現を使用しようとしました。私の表現が豊かになることを願っています!

 

またね!