Marianne in Tokyo

アメリカ、フロリダ州の四年制大学卒業後、帰国。東京都で働くOLになりました。好きな言葉はFuture you will be grateful you kept going!

mosquito 😱😱😱

Itchy! Too itchy! I cannot say anything expect “itchy” now. There’s a lot of mosquitos here, and it is too itchy. I went to the fall festival yesterday, and a lot of mosquitos bit me. Although I did not feel itchy that night, my leg is extremely itchy now. My leg is terrible now. There’s a lot of big and red swollen spots. My friend’s leg was also terribly bitten, then her roommate said us “Damn!” to see our legs. She kindly recommended us to put alcohol on spots to appease itch. I cannot remove itch completely, but it worked.

 

I don’t know why, but every time mosquitos bite me, I feel itchy next day. Compared with mosquitos in Japan, I think, mosquitos in the U.S.A. is big, and it makes me much itchy. (I might think that I do not have enough immunity of mosquito in the U.S. to appease its swelling and itch.) Sadly, the antipruritic drug which I brought from Japan does not work.

 

While I am writing, I cracked my mosquito bites on my cheek…OMG…

And OMG, today I have only written down about mosquito….

I really appreciate you to read this…

What I want to say through this diary is that “Don’t forget that there are a lot of mosquito here.” If you have a chance to come here, please wear long pants and long shirts or something with insect repellant.

 

OMG, I found that there is a mosquito bites on my jaw.

I hope I can record something different next time. (The topic of mosquito is too drably, isn’t it?)

 

 

See you!

 

かゆい!かゆい!今は「かゆい」以外は何も言えません。ここには蚊がたくさんいて、かゆみが強すぎます。昨日秋祭りに行って、たくさんの蚊に噛まれました。その夜はかゆみを感じませんでしたが、私の足は今非常にかゆいです。私の足は今ひどいです。大きくて赤い腫れがたくさんあります。友達の足もひどく噛まれました。それから彼女のルームメイトは私たちの足を見て「Damn!」と言った。彼女は親切に私たちにかゆみを和らげるためにアルコールを斑点につけることを勧めました。かゆみを完全に取り除くことはできませんが、うまくいきました。

 

理由はわかりませんが、蚊に刺されるたびに、翌日かゆみを感じます。日本の蚊と比較して、アメリカの蚊は大きいと思います。 (アメリカの蚊の腫れやかゆみを鎮めるのに十分な免疫力がないと思うかもしれません。)悲しいことに、私が日本から持ってきたムヒは効きません。

 

私が書いている間、私は頬をかき壊しました…OMG…

そして、OMG、今日は蚊についてのみ書き留めました…。

これを読んでくれて本当に感謝しています...

この日記で言いたいことは、「ここには蚊がたくさんいることを忘れないでください」ということです。ここに来る機会があれば、長ズボンと長いシャツ、または虫除けのあるものを着てください。

 

OMG、私の顎に蚊に刺されていることがわかりました。

次回は何か違うものを記録できるといいですね。(蚊の話題はあまりにも地味だよね)

 

またね!